Kaikkea toimintaamme ohjaa asiakkaan kunnioitus ja tasa-arvoinen kohtaaminen. Tällä sivulla kerromme lisää työtämme ohjaavista arvoista.
Toteutamme yhteiskunnallista päämääräämme
Olemme yhteiskunnallinen yritys, eli toimintaamme eivät ohjaa pääomasijoittajat tai osakkeenomistajat vaan käytämme työstämme saamamme voiton oman tekemisemme kehittämiseen ja siihen, että voimme parantaa viittomakielisten palveluita ja asemaa.
Meille on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkki, ja kuulumme myös yhteiskunnallisten yritysten verkostoon Arvoliittoon.


Arvomme
Kaiken toimintamme keskiössä ovat arvomme: asiakaslähtöisyys, vastuullisuus, oikeudenmukaisuus ja avoimuus.
Asiakaslähtöisyys: Mahdollistamme ja tuemme asiakkaitamme kohti omien arvojen mukaista ja näköistä elämää, käytämme arvolähtöisen ohjaustyön menetelmiä, mm. arvokarttaa ja arvoanalyysiä.
Vastuullisuus: Toimintaamme ohjaavina arvoina ovat asiakkaan kunnioittaminen, asiakkaan tasavertainen kohtaaminen, oikeudenmukaisuus ja vastuu. Säätiön henkilöstöohjelma sisältää tasa-arvosuunnitelman. Henkilöstön kokemuksia tasa-arvoisuuden ja yhdenvertaisuuden toteutumisesta selvitetään henkilöstökyselyn avulla. Tunnistamme vastuullisen roolimme viittomakielisten yhteisöjen rakentajana ja ylläpitäjänä. Säätiö pyrkii vastuullisella taloudellisella toiminnalla takaamaan perustehtävän mukaisen toiminnan ja laadukkaiden palveluiden toteuttamisen myös pitkällä aikavälillä. Huomiomme toiminnan ympäristövaikutuksia omassa toiminnassamme ja edellytämme niiden huomioimista myös yhteistyökumppaneiltaan.
Oikeudenmukaisuus: Asiakkailla on oikeus saada tarvitsevansa palvelut. Toteutamme mitä lupaamme. Henkilöstöllämme on oikeidenmukaiset työehdot.
Avoimuus: Keräämme säännöllisesti kehittämistoiveita ja palautteita toiminnastamme asiakkailta, henkilöstöltä ja sidosryhmiltä. Palvelukeskuskohtaiset neuvottelukunnat ja ohjelmakohtaiset kehittämisryhmät pääsevät vaikutta